Die ungehobelten Gesellen der 1. Klasse beenden in diesem Quartal ihre aufregende Reise über die Piraten. Durch die zahlreichen Abenteuer und Entdeckungen über Piraten konnten die Kinder erfahren, wie deren Lebensgewohnheiten waren und lernten, wie Piraten mit ihren mächtigen und prächtigen Schiffen die verschiedenen Kontinente bereisten. Dabei erfuhren sie, dass das Leben an Deck nicht immer einfach war. Nichtsdestotrotz entschieden sich viele Kinder Piratinnen und Piraten zu werden. Arrr!
The students of a 7th grade class at SIS Zürich are now care takers for the area around the school. Together with their class teacher, they will regularly clear the area around the school of rubbish and make sure that the surroundings remain clean. They are the so called godmothers and godfathers (Raumpate) of the area Chriesbach.
In einem ersten Schritt erfassen die Erstklässler die gesprochene Sprache in der lautlichen Abfolge. Dazu entdecken sie Laute (Phoneme) und die entsprechenden Buchstaben (Grapheme) und festigen diese Laut-Buchstaben-Zuordnung durch verschiedenste Übungen und Spiele. Wie geht es anschliessend weiter?
Read more
Die Viertklässler durften nach so einer langen Wartezeit nun endlich mit dem Polizisten auf die Strasse. Endlich konnten sie das Gelernte in die Praxis umsetzen und durften das Links- und Rechtsabbiegemanöver mit Fahrrädern trainieren. Vor der Abfahrt liefen sie mit dem Polizisten gemeinsam die Fahrroute ab, sodass sie genau wussten, wohin sie fahren mussten. Es war ein lehrreicher Nachmittag, den die Kinder nicht so schnell vergessen werden.
Die 4. Klasse der SIS Männedorf-Zürich war sehr fleissig. Im Rahmen ihres Musikunterrichts haben sie ein Hörspiel entwickelt und produziert. Sie setzten sich mit unterschiedlichen Fachbegriffen, welche sie in Zusammenhang mit einem Hörspiel kennen mussten, auseinander: Manuskript, Regie, Dramaturgie.
Read more
Hooray for 100 Days! We had great fun while improving our numeracy skills. Among other activities, the children worked together to create a large 100 Day display. This 100 star chart is a marvelous tool for considering mathematical patterns. It is a colourful way to practice skip counting by twos, fives, tens, and twenties. Such a display is also a great opportunity to discuss which numbers come after 100, and to think about place value when looking at which numerals represent units, tens, and hundreds. We are now looking forward to the 200th day of school!
In March, we had our annual Book week. This year’s theme was “Read to Reel: Great Books to Great Movies”...
Read more
In Sprachniveaus eingeteilte Lektüren sind ein grossartiges Mittel für Sprachlernende, um in die Welt fremdsprachlicher Bücher abzutauchen, die Freude am Lesen zu erleben und gleichzeitig Sprachkenntnisse aufzubauen und zu verbessern. Die Schülerinnen und Schüler bleiben motiviert, weil sie nicht von einem langen und komplizierten Text, den sie noch nicht verstehen, überfordert sind. Unsere Schulbibliothek bietet eine breite Leseauswahl auf Englisch, Französisch und Deutsch, dazu gehören Fabeln, neue Geschichten, Detektivgeschichten, Märchen und berühmte alte und neue Klassiker.
This term Primary 6 is studying the eye and optics in Science. They started by looking into each other’s eyes and the external features of the organ. In Art they practiced sketching eyes where they were able to combine their anatomy skills with their drawing skills.
Even though this year's Holiday Club could not travel far and wide, they made the best of the theme by travelling far and wide in their imaginations. The children made flags, world maps, tried food from other countries, read stories, and explored new places via technology. It was a trip around the world from the comfort of their school.
SIS Basel Seniors who select our bilingual Swiss Matura track have a final project called the Maturaarbeit. This project can be product based or theoretical, in English or German, and opens up a wide variety of possibilities for academic, creative and social research and discovery.
Read more
The first week of January, we held our annual writing competition. The winners were announced on February 23rd.
Read more
Die Präsentationen der Maturaarbeiten und der CAS Projekte des IB Programms fanden dieses Jahr online statt. Die Präsentationen wurden live zu den Familien sowie Mitschülerinnen und Mitschülern nach Hause übertragen. Auch wenn diese Art der Präsentation ungewohnt war, so wurden die Arbeiten doch in gewohnt hoher Qualität präsentiert.
Unser Pausenhof ist um eine Attraktion reicher. Die Schülerinnen und Schüler können von nun an in den Pausen an einer Kletterwand ihre grobmotorischen Fertigkeiten trainieren. Mit grossem Interesse wird diese von den Schülerinnen und Schülern initiierte Schulhofaufbesserung angenommen.
How better for children to learn through play than by being in character and role playing? At SIS Männedorf-Zürich the kindergarteners have been exploring space and their current theme "The Night Sky" by building up their free play area. A space station, robots, moon buggies are just some of the amazing space objects they have created.
Read more
The children in kindergarten 2 were very excited to be back in the New Year. For many, the biggest number they could say and have some understanding was 2020. Now that number was getting even bigger! “2021” they gleefully shouted as we discussed our new calendar.
Read more
Aufgrund der neuen Corona-Massnahmen für den Monat Februar haben wir die Chance ergriffen, einen alternativen Sportunterricht zum Thema «Jonglieren» durchzuführen. Jonglieren mit drei Bällen verlangt Konzentration und Koordination. Das Üben verbessert die Feinmotorik und die Geschicklichkeit der Schülerinnen und Schüler. Zudem werden kleinste Bewegungsabweichungen festgestellt und korrigiert. Das hochgesteckte Ziel lautet, dass alle Kinder am Ende des Monats das Jonglieren erlernt haben und die neu entdeckte Tätigkeit weitergeben können.
Since the first week of school, Primary Intro has been keeping track of how many days we have been in school. At the end of each week, we examined our 100 chart and placed a circle around the number that represented Friday. Then we strung four regular beads and a special “Friday” bead on our own individual strands. This was a great way to help us visualise groupings of five and groupings of ten, as well as practice group counting by five and ten.
Who made the most of the recent amazing snowfall? Sledding, snowballs, snowman building. Each primary class at SIS Männedorf-Zürich enjoyed a couple of hours sledding in the nearby hills. In this trying time where so many excursions are restricted or cannot occur, it was such a pleasure to see the joy and excitement the children had in the snow.
Diese wunderbare Woche zur Förderung des Literaturverständnisses bei den Schülerinnen und Schülern konnte dieses Jahr trotz der momentan aussergewöhnlichen Situation an den Schulen durchgeführt werden.
Read more
Auf den Strassen herrscht Chaos, an der SIS Winterthur maximale Begeisterung. Endlich hat es mal so richtig viel Schnee!
Read more
Students of Mrs. Stenzel’s third grade class were engaged in exploring how sound works with hands-on, interactive experiments. Does sound travel better through sand, water or air? Is it possible to accurately match sounds with our ears, rather than relying on our eyes? Do bumpy or smooth surfaces conduct sound better? Do sound vibrations travel best through metal, plastic or wooden spoons?
As part of P5's winter art theme, the students studied the ephemeral art of Andy Goldsworthy and then went and created their own art in the woods! As you can see, they did an amazing art project in the woods.
Jedes Jahr nehmen viele unserer Schülerinnen und Schüler an freiwilligen Mathematikwettbewerben sowohl in Englisch als auch in Deutsch teil. Die MOEMS Mathematik-Olympiaden für Grund- und Mittelschulen werden in englischer Sprache durchgeführt. Im vergangenen Jahr nahmen rund 170.000 Schülerinnen und Schüler aus 35 Ländern teil, die zwischen November und März an insgesamt fünf Prüfungen teilnahmen. Dieses Jahr nehmen 62 unserer Schülerinnen und Schüler, der Klassen 4 bis 8 teil.
Im Kindergarten behandeln wir zurzeit das Thema Winter. Besseres Wetter als so viel Schnee gibt es nicht, um einen Winterausflug zu machen. Wir konnten lustige Schneemänner bauen und uns im Schnee wälzen. Wir hatten ganz viel Spass bei unserem Ausflug und hätten am liebsten den ganzen Tag draussen verbracht.
The year started by all students decorating the tree in front of our school. In class, students read the book "The Giving Tree" and created tree ornaments with their hopes and wishes for this year. Let's hope that our tree will also be very giving and that a lot of our wishes will come true.
Dieses Jahr lief es für den Nikolaus auch nicht rund. Sein Schlitten ist unterwegs kaputt gegangen, deswegen mussten die Kindergartenkinder sowie die Schülerinnen und Schüler aus der Primar 1 den Nikolaus-Sack selbst suchen gehen. Mit viel Freude sind die Kinder den Spuren, die der Nikolaus hinterlassen hat, gefolgt. Die Freude war riesengross, als der Sack gefunden wurde und jeder seine Überraschung vom Nikolaus bekommen hat.
Wie auf Nadeln sitzen die Kinder im Klassenzimmer. Die Blicke wandern immer wieder nach draussen… Doch was ist denn heute anders als sonst?
Read more
Frische Luft, Natur und lernen! Was gibt es Besseres in den heutigen Zeiten als unseren Mathematikunterricht im nahe gelegenen Wald zu führen. Es gibt nichts Bereicherndes als mit Spass mathematische Konzepte zu verknüpfen. Zu jedem Ausflug in den Wald gehört auch das gemeinsame Spielen sowie Bewegung, die Erfahrung auf unebenem Untergrund zu rennen, über Baumstämme zu balancieren, die Natur zu erforschen usw. Es gibt eine enorme Vielfältigkeit an Erlebnissen und Lernmöglichkeiten.
Am Freitag, 4. Dezember 2020, kam der Samichlaus bei der SIS Männedorf-Zürich vorbei. Er besuchte die jüngeren Kinder und sprach mit ihnen über ihre bisherigen Lernerfolge und ihre Ziele für 2021. Der Samichlaus war dieses Jahr grosszügig und liess jedem Kind eine kleine Tüte mit Leckereien da. Wie aufregend!
Read more
Dieses Jahr ist alles etwas anders, auch unser Weihnachtskonzert. Da die Zuhörer und Zuhörerinnen nicht zu uns kommen dürfen, kommt die Musik direkt zu den Familien. Die Schülerinnen und Schüler haben verschiedene Lieder eingespielt, die online abgerufen werden können. Mit den passenden Liederheftchen kann nun zu Hause gesungen und musiziert werden.
Currently, primary 2 through primary 6 are wrapping up a unit of inquiry exploring the topic of “diversity.” This has been part of a larger ongoing effort to raise awareness about personal, social, health and citizenship values.
Read more
Because of Corona we weren't allowed to celebrate Advent as usual, so we had to get creative...
Read more
Dieses Jahr kam der Samichlaus nicht wie sonst zu den jüngeren Schülerinnen und Schülern des Kindergartens und der Primarstufe. Dieses Jahr besuchte er die Klassen der Sekundar- und Gymnasialstufe. Es war erstaunlich, wie viel er über die einzelnen Klassen wusste. Trotz mahnender Worte erhielten alle Klassen feine Schokolade.
We are pleased to announce the release of the newly designed SIS World edition. Annually, we collect insights from all our 17 school locations and merge them into the SIS World publication. Find out more about the SIS network by clicking on "Read more" and browsing through the publication online.
Read more
The grade 7 students spent a day in the woods learning about sheltering during the Excursion Week. The only tool the students were allowed to bring was string to tie the posts together. Most groups opted only to work with what nature provided. The students were also not allowed to harvest any branches from living trees. This added to the challenge.
Der Gebrauch moderner Medien und Apps kurbelt die Motivation einer Klasse oft an. Darum haben wir, die 5. Klasse, im Deutschunterricht ein kreatives Schreibprojekt mit der innovativen App namens Augmelity kombiniert.
Read more
Despite the national Future Day on 12th November being cancelled this year due to Corona, our 6th & 7th grade students profited from a morning workshop about The Future of work. First, they brainstormed what type of jobs will exist in 2030. Secondly, they came up with the four most required skills which will be necessary for future jobs, which are: (1) efficient use of technology; (2) being able to work well with people; (3) self-management and (4) being able to solve problems. In addition, the students ultimately discovered that ideally, no matter how jobs will change in the future, it’s really important to be able to do one’s work with motivation and passion.
Throughout the semester, Grade 6 students have been focusing on the creative arts by developing their fine motor skills, learning new ways to express themselves and working collaboratively with peers. The creative arts help children with their focus, confidence and perseverance – skills and virtues integral to a successful school career.
Read more
In Primary 4, we made posters about endangered animals of Switzerland. We chose different animals and used them as the titles. Then we drew grid drawings of the animals' habitat and sometimes of the animal itself. We wrote facts along with the grid drawings telling how they are endangered, what they eat, and how we can save them. The posters have been put up around the school for all the students to enjoy and give them more information about the different animals.
Mit allen Sinnen durfte die Klasse 6 das Thema "Der menschliche Körper" erfahren. Voller Begeisterung studierten sie das Herz einer Kuh, das der Anatomie eines Menschenherzens ähnlich ist. Der Blutkreislauf mit viel Fachvokabular konnte hier am Objekt veranschaulicht und erklärt werden.
An der SIS Basel ist Zweisprachigkeit weit verbreitet; viele Kinder sind multilingual und sprechen sogar drei oder mehr Sprachen fliessend.
Read more
With the night slowly drawing in and the leaves gradually turning to reveal their beautiful autumnal colours, we knew a special event was approaching. It was that time of the year again when we dust off our scary costumes in order to celebrate Halloween!
Read more
Auch wenn in den letzten Wochen überall Masken zu sehen waren und immer noch sind, so liessen sich die Kinder in der Primarstufe und im Kindergarten das Verkleiden an Halloween nicht nehmen. Denn keine Verkleidung ist so schön, wie die an Halloween. So waren die vier Hexen auf dem Spielplatz ein bezaubernder Anblick.
Last week SIS Männedorf-Zürich transformed into an enchanted school filled with spider webs, pumpkins and displays of Halloween inspired artwork as we celebrated our favourite spooky holiday.
Read more
Der „Dadaismus“ entstand Anfang des 20. Jahrhunderts aufgrund der Geschehnisse im 1. Weltkrieg. Die unsinnigen und sinnlosen Texte der Dadaisten, ohne grammatisch logische Zusammenhänge, drücken aus, wie wenig man die absurde Wirklichkeit mit menschlichem Verstand oder mit Logik erklären könne. Von einigen Beispieltexten der Dadaisten inspiriert, hatten die Schülerinnen und Schüler der 1. und 2. Sekundarstufe viel Spass ebensolche Texte zu verfassen.
A week filled with activities in and outside school took place during the autumn break where lovely memories were made.
Read more
The Primary 6 students had to create their dream room where they would like to do homework. It was the final project in French for unit one. The students created wonderful rooms where it would be very easy to concentrate on the homework.
Während der Buchwoche zum Thema «Zeitung» haben die Kindergartenkinder auf verschiedenste Arten Zeitungen erforscht. Sie haben den Inhalt der Zeitung studiert und darin bestimmte Buchstaben gesucht, damit gebastelt und im Sportunterricht Zeitungsbälle geworfen. Am Schluss der Woche entstanden Zeitungsseiten für unsere eigene Zeitung.
In unserer ersten Holiday Club Woche haben wir uns intensiv mit Dinosauriern befasst. Wir waren eine grosse Gruppe, aber es war für jeden etwas dabei.
Read more
Grade 1 is having a great time getting to know each other from sharing our personal experiences about the weekends orally, with pictures and words. In mathematics, we’re currently learning place value, tally marks and counting to 20.
Read more
The Lernlupe online learning program is fueling motivation and even eager anticipation to do school work. Built-in assessment tools and individually tailored German- and maths tasks make it easy to track student progress, analyze results and generate continuing personalized curricula. Annual SIS-wide comparisons provide benchmarking context.
Unfortunately, we are not able to hold the planned Open Houses this fall. We would be happy to welcome you for a personal meeting, during which we can easily comply with the rules of social distancing and hygiene. In this way, an insight into our bilingual school life is still possible. Get in touch with us, we are here for you at any time.
Each year, SIS offers several professional development days for SIS teachers. On 19 September, due to the current situation, the annual PD day for all teachers at SIS Switzerland was held online. On the day, 19 online half-day courses with 170 registered participants upskilled teachers in areas such as mathematics, reading and IT (e.g. Office 365, augmented reality, Lernpass Plus.)
Dieses Jahr fuhren wir mit dem Schulbus bis zum Parkplatz des Entlisberger Waldes in Wollishofen, welcher bei vielen Kindern wundervolle Erinnerungen an die Kindergartenzeit weckte...
Read more
An der SIS Männedorf-Zürich erforschte die 4. Klasse im Fach Mensch und Umwelt verschiedene Substanzen. Die Schülerinnen und Schüler konzentrierten sich auf Stoffe und entdeckten, dass Stoffe charakteristische Eigenschaften haben, die sie dann in Experimenten verglichen und analysiert haben.
Read more
In September, our road safety police officer visited the kindergarten to teach us an important lesson – how to cross the road safely.
Read more
Our Kindergarten playground was enriched this week with this Tintin-like rocket painted on the floor. It’s not just a fun decoration – it will also help the children to practice counting numbers from 1 to 20 while they’re playing, and will additionally be used as a teaching tool by the teachers during their lessons.
Die Schülerinnen und Schüler der Klassen Primar 4 und 5 haben durch Besuche im Verkehrsgarten Basel-Stadt in Allschwil ihr Wissen zu Fahrradsicherheit und Verkehrsverhalten erweitert.
Read more
A police officer from the local police force of canton Solothurn came to visit the Intro class to tell us a little about the job they do and how they help to keep us safe. After his explanation we have practiced all together how to cross the road safely, in the best possible way.
Dank Sonnenschein konnte der Kindergarten die Turnstunde draussen im Garten durchführen. Mit viel Eifer und Freude haben die Kinder bei den verschiedenen Übungen und Spielen mit dem Schwungtuch mitgemacht. So haben sie unter anderem verschiedenste Wellen gemacht und Bälle auf dem Schwungtuch rollen lassen.
The health and safety of our SIS school community is paramount to us at SIS Männedorf-Zürich. During our teacher preparation week some staff updated their basic first aid. Working with dummies, CPR requirements were met. The life saving instances of heart attacks, strokes and choking along with bleeds, seizures and EpiPens were also addressed.
"Früh übt sich, was ein Meister werden will." (Friedrich Schiller, Wilhelm Tell III,1 / Tell)
Die sechste Klasse der SIS Schönenwerd lernt lebensnah die Geschichte der Schweiz kennen. Wilhelm Tell und andere historische Perönlichkeiten dürfen dabei natürlich nicht fehlen.
Das neue Schuljahr startete in diesem Jahr unter besonderen Bedingungen. Maskenpflicht und Abstand halten gehören nun zum Schulalltag. Dieser Umstand wird sogar künstlerisch umgesetzt. Auch wenn es anfangs seltsam war alle Menschen im Schulhaus nur mit Maske zu sehen, so haben sich alle doch schnell daran gewöhnt.
Es war ein schöner Tag an der SIS Zürich-Wollishofen, trotz Regen und Schutzmasken. Das Strahlen und die Fröhlichkeit der Kinder mit Neugier aufs Neue und Freude auf schon Bekanntes führten zu einem harmonischen und sonnigen Schulanfang.
Read more
Diese Woche hat der Naturwissenschaftsklub "Biologie entdecken" für unsere kleinsten Schüler und Schülerinnen von der Intro bis zur 2. Primarklasse begonnen. Begleitet wird die erste Themeneinheit Zoologie von den Schulhaustieren: den Achatschnecken. Verschiedene Themeneinheiten zur Zoologie werden anhand der Achatschnecken aufgearbeitet, um dann im weiteren Kontext für das ganze Tierreich angewendet zu werden.
Wie in jedem Jahr erwartete unsere Schülerinnen und Schüler auch in diesem Schuljahr eine besondere Aktivität am ersten Schultag. Unser übergeordnetes Ziel war es dieses Mal, die SIS Winterthur ganz bewusst als einen Ort der Freundlichkeit zu erleben.
Read more
Summer Holiday Club traditionally means a spirited time back at school with friends for a week of fun before school starts again, and this year was no exception. The group visited a forest, did sports, made bows and arrows, danced, made cereal bars and fruit smoothies, bicycled to enjoy a natural swimming pool, created wind chimes and dream catchers, and finally, went horseback riding!
During the school year, we offer three holiday clubs that last for one week each. Between the 10th August and 14th of August 2020 students have been enjoying a variety of different activities from drumming lessons, arts and crafts and a sports day complete with certificates and medals.
On the hot days, the children played with water balloons and bubbles in the school’s outdoor space. This was a great way to cool off during the hot summer days and a fun activity for the children to enjoy. We also took walks to the “Spielplatz Weid” where there was a flowing stream and a wonderful playground where the kids could take advantage of the great weather. In the stream, the children could cool off a bit from the blazing heat as they would dip their feet in and have fun. Walks in the forest were also well enjoyed.
SIS Rotkreuz-Zug has a brand new play area for the children to enjoy during the morning and lunch breaks. With Gumi flooring and lines painted for football, basket ball and volleyball it is a versatile play space.
Die Fünftklässler der SIS Zürich in Wallisellen haben sich gegenseitig zum Homeschooling interviewt. Die mehrteilige Interview-Reihe von Nau.ch startete mit Luis und Mia. Unter diesem Link können Sie den ganzen Artikel lesen. Den zweiten Teil der Interview-Reihe können Sie unter diesem Link nachlesen. Und unter folgendem Link ist das dritte und somit letzte Interview zu finden. Danke an alle Schülerinnen und Schüler sowie Nau.ch!
Nach so vielen Unsicherheiten und Verboten aufgrund von COVID-19 war es eine besondere Freude, eine schöne und stimmungsvolle Abschlussfeier für unsere Klasse des Jahres 2020 abhalten zu dürfen.
Read more
Grade 2 had a sleepover at school to prepare them for school camp next year. How exciting to experience the school at night!
Read more
Well done, everyone! So startete unsere diesjährige Sommershow, die eine ganz besondere war. Aufgrund der Corona-bedingten Hygiene- und Distanzregeln entschieden wir uns dafür, die Sommershow aufzuzeichnen und dann für die Familien am Abend als Live-Streaming zur Verfügung zu stellen. Am Morgen war die Aufregung bei den Schülerinnen und Schülern gross, als die einzelnen Beiträge aufgezeichnet wurden. Von der Intro bis zur 6. Klasse waren alle mit Begeisterung dabei. Am Abend konnten dann alle gemeinsam mit ihrer Familie die sehr gelungene Show ansehen.
After three years at SIS Pfäffikon-Schwyz, one as Section Head and two as Principal, Mr. Peter said his goodbyes. The parents and students wanted to make sure he had something to remember his time with them. They sent him off with a fond farewells and T-shirt signed by all the students.
Bereits vor einigen Wochen fand die diesjährige Schreibwoche statt. Ausgehend vom Jugendbuch «Buch der Hoffnung» war das Thema, mit dem wir uns beschäftigten «Emotionen».
Read more
We are pleased to announce that our ninth graders in the Gymnasium track now have a new focus subject option: Physics and Applied Mathematics (PhAM). This subject provides a solid foundation for studies in science, medicine or a technical direction and emphasizes scientific methodology and precision. The curriculum covers physics lab work, independent learning, interdisciplinary study, theoretical physics knowledge and mathematical skills for dealing with the relationships and laws of physics.
In der Primarschule, wenn Kinder noch am Anfang ihrer Lernlaufbahn stehen, stellt sich stets folgende, zentrale Frage: Wie können wir als Lehrpersonen unsere Schülerinnen und Schüler zum Lernen motivieren?
Read more
At SIS Männedorf-Zürich, all classes start each year with the same topic, “Learning to Learn”. Over two weeks, students learn about the class rules, expectations and routines of their classrooms and school. In addition, they spend time thinking about what it means to learn, how we learn, and how to be a successful learner and part of our school community
Read more
Die SIS Rotkreuz-Zug verleiht regelmässig den Preis für das Einhalten und Umsetzen von gemeinsamen Wertvorstellungen. Die drei Aspekte Verantwortung, Herausforderung und Respekt sollen den Schülerinnen und Schülern eine harmonische Zusammenarbeit garantieren. Die Preisverleihung ist dabei jedes Mal wieder ein Highlight.
Read more
Sight words are the most commonly used words in the English language. Accordingly, a majority of the words that we read in a text are considered sight words. For example, “I”, “you”, and “the” account for ten percent of all words in printed English. As such, students learning to read greatly benefit by being able to instantly recognize and accurately read these words in order to build fluency and comprehension.
Read more
The only way to have a friend is to be one.” (Ralph Waldo Emerson)
In order for learning to take place, it is crucial that children feel happy and safe at school. One way for this to happen is by developing a culture of community and friendship throughout the entire school, from the pre-kindergarten children, just starting out on their school careers, right through to the grade 6 students at the top of the school.
Read more
After much discussion and input from both teachers and children, we settled on the phrase “The Whole School Is Our Friend” for our annual project week theme last year. We decided that the best and most exciting way to develop this theme was through the creation of a whole school SIS song. With the support of our in-house musician and guitar club teacher Mr. Tolman, as well as the music teacher, Ms. von Boyen, music ideas and basic compositions were prepared.
Read more
16 March 2020 was scheduled to be a day off for students and a day of professional development at school for teachers – with preschool and primary 1 teachers taking a literacy workshop and college teachers delving into topics of IT.
Read more
«Mathematik ist ein wesentlicher Bestandteil des alltäglichen Lebens. Indem Schüler und Schülerinnen Dinge logisch erkunden und Muster und Strukturen in Bezug auf Mengen, Raum, Zeit und Daten erforschen und untersuchen, gewinnen sie Freude an der Mathematik und verstehen deren Bedeutung.» (SIS-Curriculum Mathematik)
Read more
We are pleased to share the 2020 issue of our magazine emphaSIS with the focus topic “On Learning”. We want our students to become lifelong learners who tackle and master challenges with curiosity and courage. With the closure of schools in spring 2020, learning and teaching at SIS Swiss International School had to move to distance learning. Read more about day-to-day school life at SIS and how we took on and mastered the challenge of distance learning in this issue of emphaSIS. Enjoy the reading!
Read more
Die Situation mit Corona führt zu neuen Formen des Unterrichts. Eine unserer Lehrpersonen gehört zur Risikogruppe und unterrichtet derzeit per Video-Übertragung in der 4. Primarklasse.
Selbstverständlich wird die Klasse während dieser Zeit im Klassenzimmer auch von einer Stellvertretung, einer ausgebildeten Lehrperson, begleitet.
Die dritte Klasse behandelt zurzeit das Thema Elektrizität. Bevor die Kinder praktische Experimente ausprobierten, schauten sie lauernde Gefahren von Strom genauer an. Gleichzeitig wurde der Weg des Stroms besprochen und Stromquellen genauer unter die Lupe genommen. Der Fluss der Elektronen wurde mit Hilfe von Batterien sichtbar gemacht.
This term the Grade 6 students are studying plants as their science topic. We are exploring interesting aspects such as the parts of a plant, photosynthesis, the reproductive process in flowers and the ecological importance of bees. Practical investigations include dissecting flowers and examining them under the microscope, investigating different methods of seed dispersal, and experimenting with various methods of propagation. Nature is truly amazing.
As the restrictions were eased as of 11 March 2020, it has been a smooth transition back into school life at SIS Winterthur.
Read more
One Friday morning at the SIS Rotkreuz-Zug Kindergarten the children had their eyes glued to the window. The children rushed to get dressed for the morning break so that they were able to watch a helicopter. The teachers had never seen the children dress so quickly! Outside, the children were able to see how the helicopter came with a long rope ready to lift the packages to the roof of the Lucerne Hochschule. The children were thrilled to see the helicopter and it made for an extra interesting day in the Kindergarten.
Wir, das BambStraw-Team, sind froh, mitteilen zu können, dass unser Unternehmen sich nach vielen Herausforderungen für die Top 22 der besten YES-Unternehmen und somit für das nationale Finale qualifiziert hat. Es ist uns eine grosse Ehre, eines der besten Unternehmen dieses Jahres genannt zu werden. Wir bedanken uns bei allen, welche bis hierhin an uns geglaubt haben und bei denen, die bereit waren, ihre finanziellen Ressourcen in uns zu legen. Aufgrund der aktuellen Situation wird das nationale Finale digital stattfinden, wobei Datum und Uhrzeit noch nicht bekannt sind. Wir bemühen uns darum, auch im Finale unser Bestes zu geben.
Whilst the school sat empty waiting for the students to return, the time was used to organise and sort out the library - a captivating place packed full of hidden treasures...
Read more
Vorschulkinder lernen Lebenszyklen kennen und beobachten die Umwandlungsprozesse von Eiern, Larven und Puppen zu Insekten. Die Beobachtung begann online während des Heimunterrichts mit regelmässigen Fotos, damit die Kinder den Fortschritt verfolgen konnten. Die Kinder sind nun rechtzeitig zurück in der Schule, um die Schmetterlinge und bald auch die Marienkäfer wegfliegen zu sehen.
SIS Pfäffikon-Schwyz opened its doors again after the six week lockdown. With some safety precautions to the student daily schedules, lessons have been able to continue. The students who can't attend in person join through O365 Teams so they can still work closely with their classmates.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students of grade 1 through grade 8 back in our classrooms next Monday, 11 May 2020. Students of grades 9 to 12 will still be profiting from our high-quality and goal-oriented distance learning until their return on Monday, 8 June 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students of grade 1 through grade 8 back in our classrooms next Monday, 11 May 2020. Students of grades 9 to 12 will still be profiting from our high-quality and goal-oriented distance learning until their return on Monday, 8 June 2020.
Finally, the long-awaited reopening of school is here! We are looking forward to welcoming the children of kindergarten and students back in our classrooms next Monday, 11 May 2020.
During homeschooling, the children in the 3rd and 4th grade needed to dress-up according to a different theme every English day with Miss Melles. Then they had to take a photo and post it in the class' Teams channel. Some of the topics were Red day, XXL-day, 70s-day, Sporty day and Ancient Rome day. It was always so much fun to dress up in the early morning before class starts. Maybe we can keep this activity going when we are back at school again?
Die Klasse 3CO beschäftigte sich zu Beginn des Semesters mit Textildesign. Aufgabe war es ein Stoffmuster zum Thema Summerfeeling zu entwerfen. Bevor damit begonnen werden konnte, mussten die Schülerinnen und Schüler jedoch ein Moodboard gestalten...
Read more
Our MUN (Model United Nations) student team decided to hold a highly relevant online conference with the theme “COVID-19 – A Global Response.” Thirteen international representatives, including the “captain of the Diamond Princess," convened online to discuss their national experiences and best practices dealing with a pandemic – possibly training great thinkers of the future.
During the lockdown the primary intro kids painted rainbows with very strong statements regarding the COVID-19 situation. Some parents shared the pictures in their WhatsApp Chat so the students could stay connected to one another during this difficult time.
Ein Rückblick auf die jährliche Buchwoche in der SIS Winterthur mit dem Thema “Lesen gestern, heute, morgen!”.
Read more
At SIS Männedorf-Zürich remote learning has become our new way of teaching and learning. Through online platforms our staff are working hard to ensure that our students continue to receive our high level of learning with creativity, fun and dedication.
Read more
SIS Winterthur has embraced this new style of learning through the use of Office 365. The delivery of our usual classroom programs has been maintained and the students have responded well to this new structure.
Read more
Until March 2020, the concept of “distance learning” was an interesting topic mostly for teachers who were seeking professional development courses offered through distant universities and not immediately relevant to the education within our walls. This has changed almost overnight from “interesting concept” to tremendous resource.
Read more
Since 16 March 2020, teaching and learning continues via distance learning at SIS Zürich-Wollishofen. Digital communication channels and learning platforms will be used for this purpose. There will be no school activities and events. We will continue to implement the regulations of the responsible authorities and do our part to slow down the spread of the coronavirus, at the same time it is very important to us to continue the learning units.
Read more
Seit dem 16. März 2020 geht das Lehren und Lernen an der SIS Schönenwerd via Fernunterricht weiter. Dafür werden digitale Kommunikationskanäle und Lernplattformen verwendet. Es finden keine schulischen Aktivitäten und Events statt. Wir werden weiterhin die Verordnungen der zuständigen Behörden umsetzen und unseren Teil dazu beitragen, die Verbreitung des Coronavirus zu verlangsamen, gleichzeitig ist es uns ein hohes Anliegen, die Lerneinheiten weiterzuführen.
Read more
At SIS Pfäffikon-Schwyz distance learning is in full swing. Although students aren't able to physically come to school they are still meeting daily with their teachers and classmates through digital applications.
Read more
Since 16 March 2020, teaching and learning continues via distance learning at SIS Rotkreuz-Zug. Digital communication channels and learning platforms will be used for this purpose. There will be no school activities and events. We will continue to implement the regulations of the responsible authorities and do our part to slow down the spread of the coronavirus, at the same time it is very important to us to continue the learning units.
Read more
Seit dem 16. März 2020 geht das Lehren und Lernen an der SIS Zürich via Fernunterricht weiter. Dafür werden digitale Kommunikationskanäle und Lernplattformen verwendet. Es finden keine schulischen Aktivitäten und Events statt. Wir werden weiterhin die Verordnungen der zuständigen Behörden umsetzen und unseren Teil dazu beitragen, die Verbreitung des Coronavirus zu verlangsamen, gleichzeitig ist es uns ein hohes Anliegen, die Lerneinheiten weiterzuführen.
Read more
Due to schools closing in Switzerland, our students have to stay at home in these extraordinary times. Read more about how our teachers and students are adapting to the new situation and how lessons are being continued digitally.
Read more
SIS Swiss International School closely monitors the reports regarding the Coronavirus (Covid-19) of the competent authorities in Switzerland. We comply with the recommendations and preventive codes of conduct of the authorities and we continuously inform parents, students and employees about the latest developments and actions in our schools.
Unserer Schülerrat hat nach den Bränden in Australien einen Kuchenverkauf organisiert, um Geld für die freiwillige Feuerwehr NSW Rural Fire Service (RFS) zu sammeln. Dank den vielen engagierten Bäckerinnen und Bäcker und freundlichen Spenden haben wir CHF 650 (1,000 australische Dollar) gesammelt!
SIS Basel opens its doors for you on Wednesday, 4 November 2020 between 9 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Männedorf-Zürich opens its doors for you on Wednesday, 11 November 2020 between 8:30 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Rotkreuz-Zug opens its doors for you on Wednesday, 4 November 2020 between 8:30 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Schönenwerd opens its doors for you on Wednesday, 18 November 2020 between 8:30 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Winterthur opens its doors for you on Thursday, 5 November 2020 between 8:30 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Zürich opens its doors for you on Tuesday, 3 November 2020 between 8:30 a.m. and 12 noon. Come and visit us!
Read more
SIS Zürich-Wollishofen opens its doors for you on Monday, 16 November 2020 between 8:30 a.m. and 11:30 a.m. Come and visit us!
Read more